Teljesítménytúra a Déli-Bükkben

Teljesítménytúra előestéjeA ,,szeretünk nagyon jó teljesítménytúrára járni” magánmozgalmunk keretében a Less Nándor Emléktúrára látogattunk el. A túra a Bükk déli részén tesz Cserépfaluból többféle kört, mi a nyugdíjas 60 km-es távot választottuk, a 100-as távot a rendszeresen kirándulók számára találáták ki.

Pénteken munka után felültünk valami Sátoraljaújhelyre tartó vonatra, olyan tömeg volt, hogy még a bicajszállító vagon is teli volt utasokkal, alig bírtuk Mezőkövesden levenni a bicajt. Mezőkösdről Bogácson át Cserépfaluig alig akart csillapodni a forgalom, pár éve még ilyen helyen óránként egy autó járt. Cserépfalun kiváló étterem – kocsma van, a nevére nem emlékszem, de olyan jó dolgok vannak ott, mint pl. töltött káposzta, pörkölt, gulyásleves, palacsinta, és kiváló egri bor is akadt (igaz sajnos nem cserépi).
A 60-as túra Cserépfalu- Cserépváralja- Kaptárkövek- Dobi-rét- Ódorvár- Pokol völgy- Három-kő – Tar-kő – Imó-kő – Ódorvár- Nyomóhegy- Cserépfalu útvonalon halad. Csodás útvonalvezetés, csak azt nem értettük, hogy a végén mért kell felmenni a falu melletti akácossal, szeméttel borított dombra (Nyomó-hegy), miután egész nap gyönyörű erdőkben élvezhettük a koraőszt.

Az útvonal nagy erénye, hogy végig erdei ösvényeken, utakon megy, aszfaltos szakasz szinte egyáltalán nincs. Eltévedni nem köinnyű, a tájékozódást rengeteg szalagozás segíti. Az ellátás bőséges, a hátizsákból nem fogyott semmi, két helyen is kedvünkre be zsíros-vajas-lekváros kenyerezhettünk, de voltak gyümölcslevek, több helyen kétféle különleges délamerikai édesség (cukornádlevélbe csomagolt aszalt gyümölcsszerűség, meg valami kókusszal, nádcukorral ízesített puszedli), csokik, víz, jó szó, meg minden ami csak kellhet. A célban babgulyás és tea várt, sőt még reggelre is kaptunk. Köszönjük a rendezőknek, és sok kitartást a további rendezésekhez!
Másnap Cserépváralja felé tekertünk vissza Mezőkövesdre. A elhasznált vitaminokat egy szőlődombi szőlőlakmározással pótoltuk (a tőkéről szedett és azonnal megevett szőlő közismert módon rendkívüli energiákkal tölti fel az embert).
A túrára nem vittünk gépet, így a képek előtte és utána készültek.

2 Comments »

1. Attila said,

October 25, 2006 · 20:18

És végtelen türelemmel várunk…

2. galniki said,

October 25, 2006 · 22:33

Köszönjük a türelmet! igyekszünk nem visszaélni vele :-)