Bélai Tátra: kiskacsák és virágos mezők

Chata Plesnivec Az elmúlt két évben kimaradtak a magashegyi túrák, így idén nyáron már nagyon vártam a tátrai utazást. A Magas tátra északkeleti részére a Bélai Tátrába egy menedékházban (Chata Plesnivec) és egyik kedvenc helyünkre Zdiarban volt szállásunk. Első nap a Chata Plesnivechez gyalogoltunk fel egy Tatranska Kotlinán elfogyasztott kiadós birkagulyás és sztrapacska után, A gyopár menedékház nagyon jó hely a bélai sziklák oldalában, van a ház mellett egy bővizű forrás, a szobákban pedig jó széles ágyak, amin gyerekkel is jól lehet aludni.
Fehér tó Másnap zsákokkal túráztunk át Zdiarba a Fehér tó, Kopa nyereg és a Javorinai völgy felé. Gyuri vitte a nagyzsákot és Borót. Rengeteg virág volta Bélai Tátrában, nagyon barátságos hegy. A Kopa nyereg után egy jó kis nyári esőt is kaptunk a nyakungba. Boró a zuhogó esőben a legnagyobb nyugalommal magyarázta Misinek, hogy most megállunk és felvesszük az esőkabátokat, amiket aztán famedvéken szárítottunk. Zdiárban a szokásos szállásunkra mentünk, amit azóta kibővítettek. Az egyik este még be is fűtöttünk a kandalóba, mert olyan hűvös esősre fordult az idő.
Bélai Tátra és Magas Tátra között Zdiar jó hely. Ezt ismét megállapítottuk, miközben ültünk egy étterem teraszán néztük a felhősödő hegyeket és a zöld mezőket söröztünk és hússal töltött krumplipalacsintát ettünk. Másnap a Monkova völgybe tettünk egy kisebb kirándulást, aztán pedig elég esősre fordult az idő, így a hazautazás napján elruccantunk Késmárkra várostnézni. Hazatérve másnap az előre megbeszélt baklavasütésnek álltunk neki.
Végre elkészült a fotóalbum!
Bélai Tátra, Magas-Tátra képek

2 Comments »

1. Eckó said,

February 18, 2011 · 10:09

Én nagyon megnézném azt a fotóalbumot, majd ha egyszer ráérsz…:)
    Nagyon szeretem a blogodat, amig kicsit nélkülöznöm kell a friss irásokat, addig a régebbieket böngészem:) Nagyon insirálnak! További jó túrázást!:)

2. galniki said,

February 18, 2011 · 12:07

Rendben. Ígérem megcsinálom :-) Nagyon szép a Bélai Tátra. Szerintem idén nyáron újra ellátogatunk majd a környékre.